Instagram Stories to funkcja, która pozwala na zamieszczanie filmów i zdjęć w formacie, który jest interaktywny i zabawny. Zawiera ankiety, filtry rzeczywistości rozszerzonej i naklejki. Te narzędzia mogą pomóc w napędzaniu większego zaangażowania dla twoich treści. Należy jednak pamiętać, że są one dostępne tylko przez 15 sekund dla każdej indywidualnej historii. Oto kilka wskazówek, jak stworzyć udane Instagram Story.
Najlepszym sposobem na wyróżnienie swoich Stories jest użycie przyciągającej wzrok grafiki. Możesz ożywić swój tekst kolorowymi czcionkami, gradientową tęczą i drop shadow. Dodatkowo do swojego wideo lub foto Story możesz dodać muzykę. To świetny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców i utrzymanie interesującej treści.
Aby rozpocząć Story, musisz uchwycić zdjęcie lub wideo. Następnie możesz dodać do zdjęcia naklejki, GIF-y, filtry i tekst. Istnieje wiele rodzajów naklejek, w tym ankiety, quizy, pogoda, święta i wiele innych. Jeśli chcesz promować ofertę partnerską, możesz umieścić link w swojej historii.
Używanie hashtagów to świetny sposób, aby Twoje Stories były bardziej odkrywcze. Na przykład możesz użyć hashtagu, aby pokazać lokalizację, którą odwiedzasz, lub dać ludziom znać, że Twoje konto jest fanem określonego hashtagu.
Kolejną funkcją jest możliwość zapisania swoich Stories do rolki aparatu. Jest to przydatna funkcja, która może zapewnić, że nie stracisz żadnego z twoich filmów lub zdjęć. Kiedy jesteś gotowy, aby zapisać Story, możesz stuknąć przycisk Zapisz po prawej stronie ekranu.
Aby stworzyć świetne Story, powinieneś rozbić swoją treść na kilka slajdów. Upewnij się, że wybrany przez Ciebie obraz ma szerokość 1080px. Upewnij się również, że Twój tekst ma odpowiedni rozmiar. Najlepiej, aby nie miał on więcej niż 10 słów. Bądź świadomy, że tekst może być ucięty przez Instagram scrolling.
Aby dodać tekst do swojego Story, możesz kliknąć w ikonę tekstu u góry ekranu. W tym miejscu można również wybrać niestandardowy kolor. Aby zmienić kolor tekstu, musisz przytrzymać palec na tekście, aby aktywować koło kolorów.
Inne opcje obejmują korzystanie z hashtagów, naklejek i filtrów rzeczywistości rozszerzonej. Możesz również użyć funkcji głośnomówiącej do robienia zdjęć i filmów. Niektórzy użytkownicy lubią grać w Boomerangi, czyli krótkie filmy odtwarzane do tyłu. Można je również uruchomić w kamerze Stories.
Ostatnią wskazówką jest bycie spójnym ze stylem swojej marki. Twoi odbiorcy będą rozpoznawać wizualizacje Twojej marki. Spójne obrazy marki dadzą im powód do dalszego oglądania.
Jeśli nie masz czasu na tworzenie własnych projektów, możesz skorzystać z darmowej aplikacji online o nazwie Adobe Express. Dzięki niej masz do dyspozycji wiele profesjonalnie zaprojektowanych szablonów. Dodatkowo możesz powielać i dostosowywać projekty do swoich potrzeb.