Niniejszy artykuł powstał dzięki wsparciu serwisu polishdiyprojects.pl

Jeśli szukasz efektywnego sposobu przechowywania złożonych konstrukcji geometrycznych, to musisz spojrzeć na Alembic. Alembic to otwarty framework wymiany grafiki komputerowej. Pozwala on na efektywne przechowywanie i pobieranie animowanych transformat i innych geometrii. Oznacza to, że możesz importować i eksportować siatki z oprogramowania takiego jak Blender.

Możesz również użyć Alembic do przechowywania nieproceduralnej geometrii. W ten sposób możesz użyć go w potoku hybrydowym. Na przykład, możesz wypalić swoje modele w pliku Alembic, a następnie załadować je do innego oprogramowania, takiego jak Maya. Gdy skończysz, możesz cieniować i renderować swoją animację.

Jednak niektórzy uważają, że importowanie danych z Alembica nie jest tak proste jak powinno być. Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać podczas importowania animacji Alembic do sceny. Po pierwsze, musisz stworzyć środowisko migracyjne. Środowisko migracyjne to katalog skryptów, które będą specyficzne dla Twojej aplikacji. W zależności od tego ile baz danych posiada Twój projekt, możesz mieć kilka środowisk migracyjnych.

Po utworzeniu środowiska migracyjnego należy ustawić hasło. Najlepiej będzie, jeśli użyjesz swojej nazwy użytkownika Alembic, a następnie imienia i nazwiska małymi literami. Dodatkowo musisz wybrać unikalne dla Ciebie hasło.

Aby zaimportować swoje animacje jako Skeletal Meshes, będziesz musiał podać ścieżkę do jednego lub więcej obiektów. Musisz także zaznaczyć opcję Create Materials. Ta opcja pozwoli ci określić materiały użyte w twoich importowanych obiektach.

Możesz również użyć okna Cache Import Options, aby dostosować sposób ładowania plików Alembic. Możesz tu określić typ pliku cache, który ma być użyty, a także miejsce jego zapisu. Wszystkie te opcje będą miały wpływ na sposób renderowania i przechowywania danych przez Alembic.

Na przykład, możesz wybrać czy chcesz przechowywać animowane prędkości. Dzięki temu nie dojdzie do rozmycia ruchu podczas importu animacji z Alembica. Dodatkowo możesz użyć sekcji Geometry Cache, aby ustawić różne ustawienia. W szczególności, możesz ustawić liczbę próbek pobieranych na klatkę i możesz wybrać interwał pomiędzy klatkami, które są próbkowane.

Alternatywnie, możesz przekonwertować swoje siatki poligonowe Alembic na prymitywy poligonowe. Prymitywy pakietowe są bardzo lekkie i są idealne zarówno dla kształtów, jak i transformacji. Nie są tak w pełni funkcjonalne jak inne typy prymitywów Houdini, ale są szybkie do załadowania i wyświetlenia w rzutni.

Gdy jesteś gotowy do wyeksportowania swojego modelu, możesz to zrobić za pomocą eksportera Alembic. Narzędzie to obsługuje następujące programy: Pixar RenderMan 22 for Katana oraz SideFX Houdini Apprentice i wyższe. Korzystanie z Alembic Exporter może być świetną opcją do rozważenia, gdy pracujesz nad przepływem pracy VFX lub animacji. Wśród innych funkcji, Alembic Exporter obsługuje edycję instancji drzew.

Wreszcie, jeśli chcesz zobaczyć cały obraz, możesz użyć funkcji Split Viewport. Podczas procesu eksportu Alembic będziesz miał możliwość otwarcia migawki w określonym odstępie czasu, na przykład 0,25.